Zoeken

Alita: Battle Angel

3

Robert Rodriguez heeft, naar mijn mening, iets goed te maken. Na het fiasco van 'Machete Kills' en de onverwachte flop van 'Sin City: A Dame to Kill For', rijst de vraag of de man eigenlijk in staat is om een monsterproject zoals ALITA: BATTLE ANGEL in goede banen te leiden.

J’ai perdu mon corps

3

De Franse debutant Jérémy Clapin haalt het beste uit de kracht van animatie om het onmogelijke geloofwaardig neer te zetten. J'AI PERDU MON CORPS toont een eenzame hand op de dool in Parijs. Wat in liveaction al snel sciencefiction wordt, is hier een bron van empathie.

Interview: Amat Escalante over La región salvaje

4

Met zijn even summiere als gebalde oeuvre neemt de Mexicaanse cineast Amat Escalante een unieke plaats in binnen het huidige filmlandschap. Naar aanleiding van het MOOOV-festival hadden we een gesprek met de regisseur van 'Sangre', 'Los bastardos' en 'Heli'. Insteek was LA REGIÓN SALVAJE/THE UNTAMED, zijn onbenoembare, intrigerende nieuwe film (zie bespreking in FM 675).

Divino Amor

4

Na enkele documentaires en de drama’s August Winds en Neon Bull (2015) waagt Mascaro zich nu aan sciencefiction. In DIVINO AMOR staat een koppel met een kinderwens centraal. Ongewenste mirakels, drive-inbiechtstoelen en orgieën met goddelijke zegen: in een niet zo verre toekomst staat God je bij zowel tussen de lakens als in de discotheek.

Holy Motors

4

De comeback van Leos Carax ging niet onopgemerkt voorbij, al bleek HOLY MOTORS omstreden. Doodgeknuffeld door de Franse pers, uitgespuwd door een flink deel van de internationale critici en genegeerd door een niet bepaald francofiele jury. “Ik ben blij dat de film niemand onverschillig laat,” hoorden we Denis Lavant, hoofdacteur en alter ego van Carax, zeggen op het strand van Cannes, “er is niets zo afschuwelijk als lauwe reacties”. Dertien jaar na Pola X knoopte de mediaschuwe Leos Carax (artistieke naam van Alexandre Oscar Dupont) opnieuw met zijn legende aan met een film die de passies hoog deed oplaaien.

Pagina's